Maarif Köprüsü Projesi'nde İlk Toplantı Heyecanı: Kardeş Okullar Planlama İçin Buluştu
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen "Maarif Köprüsü Projesi" , Kasım 2025 itibarıyla "Başlangıç ve Planlama Ayı" gündemiyle resmen faaliyete geçti. Proje, kurumsal kapasitesi güçlü okullar ile gelişim desteğine ihtiyaç duyan okullar arasında bir dayanışma ağı kurmayı hedefliyor.
Türkiye genelindeki Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokulları arasında sürdürülebilir bir iş birliği kültürü oluşturmayı amaçlayan proje kapsamında, ilk adımlar bu ay gerçekleştirilen toplantılarla atıldı.
İlk Toplantıda Görevler Netleşti
Kılavuza göre, Kasım ayının ilk faaliyeti olarak il ve okul düzeyinde "Proje Yürütme Kurulları" oluşturuldu. Yapılan ilk toplantılarda, projenin okullarda sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlayacak koordinatör öğretmenler ve sosyal medya sorumluları gibi kilit roller belirlenerek görev dağılımları netleştirildi. Bu kapsamda okulumuzda koordinatör öğretmen olarak Türkçe Öğretmeni Hüseyin DEPREM, Sosyal Medya Sorumlusu olarak Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Kadir EROĞLU seçilirken komisyona Okul Müdür yardımcısı Mustafa KARAKOÇ başkanlık etti. Ayrıca okul Rehber Öğretmeni Sibel DEMİRCİ, İngilizce Öğretmeni Dilber KUYULU, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Hatice Kübra ARDIÇ komisyon üyesi olarak belirlendi.
Kardeş Okullar Çevrimiçi Tanışması Kararlaştırıldı
Planlama ayının en önemli gündem maddelerinden biri, eşleştirilen "Kardeş Okullar"ın ilk temasını kurmasıydı. Okul koordinatörleri, birbirleriyle resmi iletişim bilgilerini paylaşarak ilk tanışma toplantılarını çevrimiçi platformlar üzerinden gerçekleştirmeleri idi. Bu toplantıda yapılacak toplantı hakkında bilgi paylaşımı yapıldı.
Yol Haritası için İhtiyaç Analizi Başlıyor
Projenin temel hedeflerinden olan karşılıklı kaynak paylaşımının en verimli şekilde yapılması için "Durum Analizi" sürecine de bu ay başlanıyor. Kardeş okullar, ortak bir SWOT analizi yapacak ve ayrıca öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik ihtiyaç analizi anketleri uygulayacak.
Toplanan bu veriler ışığında, okullar Ekim-Mayıs dönemini kapsayacak ve akademik, sosyal, kültürel ve rehberlik faaliyetlerini içerecek bir "Ortak Faaliyet Planı" hazırlayacak. Bu planlama ayının çıktıları arasında görev dağılım çizelgesi, ihtiyaç analizi raporu ve ortak faaliyet planı yer alacak.